Začněme už něco dělat!

Záměry, studie, vyhozené miliony…

Pražská doprava je jedna velká katastrofa. Nic se nestaví, pouze se slibuje. Utrácejí se miliony za studie, projekty, právní poradenství.

Všichni horují, aby lidé více využívali městskou hromadnou dopravu. Její rozvoj se však úplně zastavil. Poslední úsek metra do Motola se otevřel v dubnu 2015. Od té doby se nekoplo. To se nikdy v historii nestalo, ani komunisté si to nedovolili, až současní magistrátní vládci. Začátek výstavby trasy D se neustále posouvá a  například prodloužení „céčka“ do Čakovic je spíše sci-fi než reálná představa.

Tramvajové tratě jsou na tom stejně. Poslední prodloužení sítě se datuje rokem 2011, a to do Podbaby. Od té doby nula. Opět pouze různé záměry.

Ale cyklisté, ti mají pré. Na osmičce nedávno radnice s velkou slávou otevřela cyklodálnici, na kterou by se pohodlně vešly vedle sebe dva automobily. No a  končí na rušné křižovatce a  nikam dál nevede…

Městský okruh? Paradoxně poslední, kdo našel odvahu stavět, byl primátor Bém. Od té doby nic. Jen strach politiků rozhodnout, obavy, že by o  nich zle napsali ekoteroristé. Městský okruh má vést pod zemí. Nic není více ekologické. Jediní, kdo to nechápou, jsou zelení fanatici. Ale to je spíš diagnóza.

Každá velká metropole má okolo sebe dálniční okruh. Jen Praha ne! Naposledy se prodlužoval v  roce 2010. Od té doby žádné stavební stroje nevyjely. Zdá se, že to nikomu nevadí. Stát papírování nezvládá, nebo nechce. Proč se nestaví úsek mezi D8 a D10, který by Praze 8 ulevil? Připravuje se vůbec jeho výstavba? Slyšeli jste o tom? Já ne.

Rusové jsou schopni postavit 19kilometrový most přes Kerčský průliv za dva roky. Zenklova ulice dlouhá necelý kilometr se bude opravovat skoro rok. To nepotřebuje žádný další komentář.

Pojďme vzít rozum do hrsti. Začněme rozhodovat o  dopravě odvážně, racionálně, ve prospěch většiny. Nenechme se zastrašit ukřičenou menšinou, která stejně myslí jen na sebe. Nebo se nejen v Praze 8 ustojíme v kolonách a nakonec se udusíme.

Tomáš Mrázek